załącznik 3 umowa
Treść
Numer postępowania: 260-1/12
UMOWA NR……………
(wzór)
zawarta w dniu ……………………………………., w Słopnicach
pomiędzy:
Szkołą Podstawową Nr 4 w Słopnicach
z siedzibą w……………………………………………., wpisaną do ……………………………………………………., NIP: …………………………………………………………., REGON:…………………………………………………………………………..
reprezentowanym przez:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
zwanym dalej w treści umowy „Zamawiającym”
a
........................................................................................................................................................
z siedzibą w …………………………………………………, zarejestrowanym w …………………………………………………
NIP: ................................., REGON: ………………………………………………….
reprezentowanym przez:
1. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
2. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2010 r., Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), który stanowi „ustawy nie stosuje się do zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 14 000 euro”.
została zawarta umowa o następującej treści:
§ 1
Przedmiot umowy
- Przedmiotem niniejszej umowy jest dostawa materiałów dydaktycznych.
- Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój kształcenia i kompetencji w regionach, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie róznic w jakości usług edukacyjnych.
3. Wykonawca zrealizuje przedmiot umowy z należytą starannością i zgodnie z:
a) warunkami określonymi w niniejszej umowie oraz ofercie która stanowi załącznik nr 2 do nin. umowy,
b) w oparciu o harmonogram rzeczowy realizacji przedmiotu umowy
c) warunkami wynikającymi z właściwych dla przedmiotu umowy przepisów prawa i zwyczajów.
4. Wykonawca wykona przedmiot umowy samodzielnie /z udziałem podwykonawców*
5. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
6. Wykonawca nie może powierzyć wykonania przedmiotu umowy innym osobom (podwykonawcom) niż wynika to z oferty bez pisemnej zgody Zamawiającego.
7. Podwykonawca nie może powierzyć wykonania przedmiotu umowy dalszym podwykonawcom bez pisemnej zgody Zamawiającego i Wykonawcy.
8. Za działania i zaniechania podwykonawcy (-ów) Wykonawca ponosi odpowiedzialność jak za własne działania i zaniechania.
§ 2
Termin realizacji
1. Przedmiot umowy Wykonawca realizuje w terminie od 24.09.2012 do 26.09.2012
2. Wykonawca zobowiązuje się do terminowej realizacji dostawy.
3. Miejsce przeprowadzenia zamówienia: na terenie Gminy Słopnice
§ 3
1. Osobami wyznaczonymi ze strony Zamawiającego do bezpośredniego nadzoru i kontaktów z Wykonawcą a także odbioru przedmiotu umowy są:
1) …………………….., nr tel. ……………………….
2) …………………….., nr tel. ……………………….
3.. Osobami wyznaczonymi ze strony Wykonawcy do kontaktów z Zamawiającym i przekazania przedmiotu umowy są:
1) …………………….., nr tel. ……………………….
2) …………………….., nr tel. ……………………….
4.. Ewentualna zmiana osób wymienionych w ust. 1 i 2 wymaga pisemnej notyfikacji Wykonawcy lub Zamawiającego.
5. Wykonawca ma prawo do zmiany osób odpowiedzialnych za realizację umowy, po uzyskaniu każdorazowo pisemnej zgody Zamawiającego przy czym nowa osoba musi mieć kwalifikacje i uprawnienia nie mniejsze niż osoba dotychczas wykonująca usługi, a określone w zaproszeniu do składania ofert.
§ 4
Wynagrodzenie
1. Za wykonanie przedmiotu umowy Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie brutto wynikające z oferty …………….., PLN wraz z należnym podatkiem VAT (słownie: ……………………………………...,00/100).
2. Wynagrodzenie Wykonawcy zawiera wszelkie koszty, jakie ponosi on celem prawidłowego wykonania dostawy.
3. Zapłaty wynagrodzenia Zamawiający dokona przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy: ……………………. nr rachunku: ……………………………………... w ciągu 30 dni od daty przyjęcia przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury.
4. Za datę dokonania płatności rozumie się datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
4. Podstawę wystawienia faktury stanowi protokół zdawczo-odbiorczy potwierdzający należyte wykonanie zamówienia.
§ 5
Obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy
1. Zamawiający zobowiązany jest do:
1) Odbioru prawidłowo wykonanego przedmiotu umowy;
2) Zapłaty za wykonany przedmiot umowy.
2. Wykonawca zobowiązany jest do:
1) oddania prawidłowo wykonanego przedmiotu Zamawiającemu umowy protokołem zdawczo-odbiorczym.
2) udostępnienia do wglądu na każdorazowy wniosek Zamawiającego dokumentów związanych z realizowanym projektem, zamówieniem.
3) przekazywania na piśmie Zamawiającemu wszelkich informacji mających znaczenie dla realizacji przedmiotu umowy.
3. Wykonawca nie może bez wcześniejszego uzyskania pisemnego zezwolenia Zamawiającego, przelewać lub przekazywać w całości albo w części innym osobom jakichkolwiek swych obowiązków lub uprawnień, wynikających z niniejszej umowy.
§ 6
Kary umowne
1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne na zasadach określonych poniżej:
1) za odstąpienie od nin. umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, w wysokości 10% wartości wynagrodzenia umownego brutto, określonego w § 4ust. 1 nin. umowy;
2) w razie niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, w wysokości 10% wartości wynagrodzenia umownego brutto, określonego w § 4ust. 1 nin. umowy;
3) za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy, w wysokości 3% wartości wynagrodzenia umownego brutto, określonego w § 4ust. 1 nin. umowy, za każdy dzień zwłoki;
2. Jeżeli kara umowna nie pokrywa poniesionej szkody, Strony mogą żądać odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.
3. Kary umowne lub odszkodowania należne Zamawiającemu z tytułu niniejszej umowy zostaną potrącone z wynagrodzenia wykonawcy.
4. Jeżeli kara umowna lub odszkodowanie nie może zostać uiszczona zgodnie z postanowieniami ust. 4, Wykonawca wpłaci należność na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w nocie obciążeniowej, w terminie 14 dni od daty jej wystawienia.
§ 8
Wypowiedzenie i odstąpienie umowy
1. Zamawiający ma prawo wypowiedzenia umowy w przypadku wystąpienia jednej z poniższych okoliczności:
1) opóźnienia w realizacji zamówienia o 10 dni w stosunku do harmonogramu rzeczowego realizacji zamówienia, o którym mowa w § 5 ust. 5, chyba że nie nastąpiły z winy Wykonawcy;
2) jeżeli wykonawca pomimo wezwania do zmiany sposobu wykonywania obowiązków w przypadku nienależytego ich wykonywania, nie zastosował się do treści wezwania;
3) wykonywania umowy w sposób sprzeczny z jej postanowieniami lub rażącego zaniedbania przez Wykonawcę obowiązków wynikających z nin. umowy;
4) rozpoczęcie likwidacji wykonawcy, złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości wykonawcy złożenie oświadczenia o wszczęciu postępowania naprawczego, złożenie wniosku o wszczęcie egzekucji przeciwko wykonawcy,
5) narażenia Zamawiającego na szkody, utratę dobrego imienia z winy wykonawcy,\;
2. Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy w razie wystąpienia jednej z następujących okoliczności:
1) nieprzystąpienie do wykonania umowy przez wykonawcę w terminie 2 dni od dnia jej podpisania;
2) w przypadku wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
3. Wypowiedzenie lub odstąpienie od umowy dokonane być musi na piśmie z podaniem przyczyny w terminie do 14 dni od dnia powzięcia przez Zamawiającego informacji o okolicznościach stanowiących podstawę do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy.
§ 9
Zmiany treści umowy
1. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, wyłącznie w sytuacji:
a) zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego
tzn. na cenę niższą, na pisemny wniosek jednej ze Stron,
b) zmiany terminu realizacji zamówienia, w sytuacji uzasadnionej, gdy brak możliwości dochowania pierwotnego terminu wynika z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę np. „siła wyższa”. Wykonawca na piśmie przedstawi okoliczności uniemożliwiające dochowanie terminu wynikającego z oferty,
c) zmiany terminu oraz miejsca realizacji przedmiotu umowy ze względu na przyczyny leżące po stronie Zamawiającego, dotyczące obiektywnych przyczyn.
d) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz umowy o dofinansowanie
w zakresie mającym wpływ na realizację umowy,
§ 10
Postanowienia końcowe
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego oraz przepisy ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych ( Dz. U. z 200 r. Nr 90 poz. 631. z późn. zm).
2.Spory mogące wyniknąć w związku z realizacją niniejszej umowy, Strony zobowiązują się rozwiązywać polubownie w drodze negocjacji. W razie braku porozumienia, spory rozstrzygał będzie sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
3. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron. Załączniki do niniejszej umowy stanowią jej integralną część.
Wykonawca: Zamawiający:
................... . ......................
data, podpis data, podpis