PEDAGOG SZKOLNY:
- wysłucha Cię
- zorganizuje pomoc materialną jeżeli wymaga tego Twoja sytuacja rodzinna
- wskaże adres instytucji, która udzieli Ci pomocy
- służy Ci pomocą i radą
- kieruje Cię do specjalisty, jeżeli tego potrzebujesz
- zorganizuje zajęcia na których uwierzysz w siebie
Zadania pedagoga szkolnego skupiają się wokół ucznia, jako głównego partnera w obrębie zadań ogólnowychowawczych, profilaktyki wychowawczej, pracy korekcyjno - wyrównawczej, indywidualnej opieki psychologiczno – pedagogicznej oraz pomocy materialnej w szczególności poprzez organizowanie pomocy psychologicznej i pedagogicznej dla uczniów, celem wspomagania rozwoju psychicznego i efektywności uczenia się oraz pomoc wychowawcom klas przy współpracy z nauczycielami, rodzicami (opiekunami prawnymi), higienistką szkolną, organami szkoły oraz instytucjami pozaszkolnymi wspierającymi pracę wychowawczą szkoły.
Zadania szczegółowe pedagoga obejmują:
1. Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
2. Diagnozowanie, organizowanie i udzielanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
3. Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli.
4. Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych.
5. Planowanie i koordynowanie działań z zakresu poradnictwa edukacyjno - zawodowego.
6. Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
7. Rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianie ich zaspokojenia.
8. Współorganizowanie zajęć dydaktycznych prowadzonych przez nauczycieli dla uczniów niepełnosprawnych i specjalnych potrzebach edukacyjnych.
9. Udzielanie różnych form pomocy pedagogicznej uczniom realizującym indywidualny program lub tok nauki oraz indywidualne nauczanie.
11. Podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
12. Prowadzenie konsultacji i poradnictwa dla rodziców, nauczycieli i uczniów.
Zadania wyżej wymienione są realizowane we współpracy z: dyrekcją, nauczycielami szkoły, rodzicami uczniów, pielęgniarką szkolną, pracownikami administracji szkoły, Urzędem Gminy – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Starostwem Powiatowym – Wydział Edukacji, Komendą Powiatową Policji, Poradniami Specjalistycznymi, Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w Limanowej, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie.
Pedagog szkolny przyjmuje w dniach :
Wtorek – od 8.00 - 10.00
Czwartek – od 12.15 – 14.15
Oraz w ustalonych terminach w kancelarii szkoły lub telefonicznie.