Aktualności
Treść
Ależ tak. Tu uczymy się nie tylko obsługiwać coraz bardziej skomplikowane urządzenia. Tu
uczymy się też jak zrobić coś pożytecznego, służącego wszystkim. Przykładem niech będą zajęcia o urządzeniach AGD (warto sobie przypomnieć co znaczy ten skrót), na których korzystaliśmy z płyty indukcyjnej znajdującej się w pracowni. Można na niej gotować, smażyć, przygrzewać. Tym razem zrobiliśmy przysmak dla ptaków. Przepis? -Kilka garści słonecznika, prosa i śruty zbożowej zalane w foremce roztopionym smalcem. Przygotowane danie po zastygnięciu rozwiesić na siatce lub drzewku, tak by na przylatujące ptaki nie mógł zapolować nasz ulubiony kotek. Dyskretnie obserwując „stołówkę” możemy zobaczyć jak bogatą mamy Pod Mogielicą faunę. Możemy ucieszyć się widokiem sikorek, spotkamy sroki, sójki, dzięcioły, szczygły, mazurki, wróble, podróżujące gile i wiele innych gatunków. Tak wykorzystując sprzęt z #Laboratoriumprzyszłości uczymy się, bawimy i dbamy o przyrodę.
Czy historia jest nudna? Na pewno nie. Zwłaszcza gdy mówiąc o starożytnym Egipcie
można wydrukować sfinksa lub miniaturowe piramidy na drukarce 3D. Na szkoleniu
wspólnym dla nauczycieli i uczniów można również było dowiedzieć się, jak wydrukować
bożonarodzeniową szopkę i inne świąteczne gadżety. Druk przestrzenny jest nowością w
naszej szkole i niewątpliwie czeka nas jeszcze dużo wrażeń w poznawaniu jego możliwości.
Uzupełnieniem tworzenia przestrzennych figur były lekcje z pisakami 3D na zajęciach
rozwijających zainteresowania. Tematykę zajęć dzieci ilustrowały pracami świadczącymi o
niesamowitej wyobraźni młodych uczniów. Szczególnie ciekawe było krzesło z „Magicznego drzewa”. W ten sposób spotkały się technika, inteligencja, wyobraźnia i …znajomość literatury.
To prawda, że nowinki takie jak ChatGPT pomagają w edukacji. Ale czy coś zastąpi
rzeczywiste działanie, poznawanie i osobiste tworzenie? Chyba nie. Zawsze to „prawdziwe”
jest lepsze od sztucznego. Zwłaszcza inteligencja.
AL