Zaproszenie do złożenia oferty
Treść
Numer postępowania: 260-1/12
ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY
w postępowaniu o udzielenie zamówienia na
dostawę materiałów dydaktycznych
Zamawiający oczekuje, że Wykonawcy zapoznają się dokładnie z treścią niniejszego dokumentu i załączników. Pełne ryzyko nieterminowego dostarczenia wszystkich wymaganych informacji i dokumentów, oraz przedłożenia oferty nie w pełni odpowiadającej zbiorowi niniejszych dokumentów ponosi Wykonawca.
ZATWIERDZAM:
………………………….
Słopnice, dnia 5 września 2012
I. Zamawiający:
Szkoła Podstawowa Nr 4 w Słopnicach
im. Henryka Dąbrowskiego
34-615 SŁOPNICE 363
NIP 737-18-79-088
Tel. ( 0-18 ) 33-48-005
e-mail: sp4@slopnice.iap.pl
II. Tryb udzielenia zamówienia
Niniejsze postępowanie prowadzone jest na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2010 r., Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), który stanowi „ustawy nie stosuje się do zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 14 000 euro”.
III. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów dydaktycznych w ramach projektu ,,Wsparcie Edukacji w Gminie Słopnice”.
1. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę:
L.p. |
Nazwa towaru |
Ilość |
-1- |
-2- |
-3- |
1 |
magnetyczne liczby na tablice |
1szt. |
2 |
matematyczny supermaket- makatka |
1szt. |
3 |
liczydło demonstracyjne |
1szt. |
4 |
szablony grafomotoryczne |
3szt. |
5 |
płytki grafomotoryczne |
1szt. |
6 |
warsztat doskonalenie linii |
1szt. |
7 |
turbinka logopedyczna |
1szt. |
8 |
bezpieczne lusterko do trzymania |
1szt. |
9 |
program PRAKSJA |
1szt. |
10 |
programy multimedialne logopedyczne cz.1 |
1szt. |
11 |
programy multimedialne logopedyczne cz.2 |
1szt. |
12 |
programy multimedialne logopedyczne cz.3 |
1szt. |
13 |
programy multimedialne logopedyczne cz.4 |
1szt. |
14 |
tablica interaktywna |
1szt. |
15 |
liczydło uczniowskie |
10szt. |
16 |
wspomaganie rozwoju program logopedyczny |
1szt. |
17 |
piramida logopedyczna L1 |
2szt. |
18 |
piramida logopedyczna L2 |
2szt. |
19 |
Siedziska relaksacyjne |
1szt. |
20 |
gry logopedyczne |
4szt. |
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 2 do Zaproszenia.
3. Kod i nazwa zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
- CPV 32322000-6 – Urządzenia multimedialne
- CPV 31630000-1 - magnesy
- CPV 30195000-2 - tablice
- CPV 30141400-3 – sumatory
- CPV 30194700-2– szablony
- CPV 37524100-8 – gry edukacyjne
- CPV 48190000-6-programy edukacyjne
- CPV 48520000-9 –programy multimedialne
- CPV 38622000-1 - lustra
- CPV 39111000-3 - siedziska
4. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania zamówienia z udziałem podwykonawców. Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, którą Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom.
IV. Termin wykonania zamówienia:
Zamówienie należy zrealizować w okresie od 24.09.2012 do 26.09.2012 r.
V. Warunki udziału w postępowaniu, opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków, Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności jeśli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania – Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
b) posiadają wiedzę i doświadczenie – Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, gdyż nie zachodzą okoliczności określone poniżej.
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza sie:
1) wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona orzeczeniem sadu, które uprawomocniło sie w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;
1a) wykonawców, z którymi dany zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę w sprawie zamówienia publicznego albo odstąpił od umowy w sprawie zamówienia publicznego, z powodu okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność, jeżeli rozwiązanie albo wypowiedzenie umowy albo odstąpienie od niej nastąpiło w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, a wartość niezrealizowanego zamówienia wyniosła co najmniej 5% wartości umowy;
2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidacje lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sadu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidacje majątku upadłego;
3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkowa, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkowa, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkowa, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkowa, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkowa, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9) podmioty zbiorowe, wobec których sad orzekł zakaz ubiegania sie o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźba kary;
10) wykonawców będących osobami fizycznymi, które prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769) – przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia sie wyroku;
11) wykonawców będących spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa, spółka komandytowo-akcyjna lub osoba prawna, których odpowiednio wspólnika, partnera, członka zarządu, komplementariusza lub urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia sie wyroku.
2 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w ust. 1 lit e), Zamawiający żąda następujących dokumentów:
a) oświadczenie Wykonawcy – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr4 do Zaproszenia,
b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie ust. 1 lit e), wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie ust. 1 lit e),. W przypadku osób fizycznych Zamawiający uzna za wystarczające złożenie oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do Zaproszenia,
3. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, określonych w rozdziale V Zamawiający żąda następujących dokumentów:
a) oświadczenia Wykonawcy- wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do Zaproszenia,
4. Zamawiający dokona oceny spełniania powyższego warunku zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia. W przypadku niespełnienia ww. warunku – Wykonawca zostanie wykluczony a jego oferta uznana za odrzuconą i nie będzie podlegała ocenie. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Przy ocenie spełniania warunków przez osoby wspólnie składające ofertę Zamawiający przyjmie, że warunki udziału, o których mowa w ust. 1 lit. a)-d) 1 mogą spełniać tylko niektórzy z tych Wykonawców tak, by sumarycznie w odniesieniu do wszystkich tych Wykonawców były spełnione łącznie.
5. Zamawiający wykluczy wykonawcę i odrzuci jego ofertę w przypadku, gdy wykonawca:
1. wykonał bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwał się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji;
2. złożył nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania,
3. powiązanych kapitałowo lub osobowo z Zamawiającym w szczególności poprzez:
-uczestnictwo w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
-posiadanie udziałów lub co najmniej 10% akcji;
-pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
-pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli
4. nie złożyli przedmiotowego oświadczenia.
VI. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami:
1. Oświadczenia, zawiadomienia, wnioski, informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują sobie w następujących formach:
-pisemnie na adres:
Szkoła Podstawowa Nr 4 w Słopnicach im. Henryka Dąbrowskiego
34-615 SŁOPNICE 363
- e-mailem na adres: sp4@slopnice.iap.pl
2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Zaproszenia. Zamawiający udzieli odpowiedzi niezwłocznie, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści wpłynie do Zamawiającego nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści wpłynie po upływie w/w terminu Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.
3. Treść zapytań wraz z wyjaśnienia Zamawiający przekaże wszystkim wykonawcom, bez ujawniania źródła zapytania, którym przekazał Zaproszenie / zamieści na stronie internetowej na której udostępnione jest zaproszenie.
2. Osoba uprawniona do kontaktu z Wykonawcami:
Małgorzata Sułkowska
Tel. ( 0-18 ) 33-48-005
e-mail: sp4@slopnice.iap.pl
Justyna Kaczmarczyk
18 3340 450
w dniach od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9.00 do14.00.
VII. Opis sposobu przygotowania oferty:
1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę sporządzoną zgodnie z wymaganiami Zaproszenia, a jej treść musi odpowiadać treści zaproszenia.
2. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Oferta powinna być czytelna, napisana pismem maszynowym komputerowym lub odręcznie, nieścieralnym atramentem.
- Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną notarialnie za zgodność z oryginałem kopię stosownego pełnomocnictwa wystawionego przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.
- Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
- Zaleca się aby oferta była sporządzona wg Formularza Oferty stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego Zaproszenia.
- Zaleca się, aby wszelkie zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia w tekście oferty były parafowane i datowane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy. Zaleca się również, aby oferta zawierała spis treści oraz numerację stron. Całość oferty winna być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie.
- Oferta powinna zawierać:
a) wypełniony Formularz Oferty – załącznik nr 1 do Zaproszenia;
b) dokumenty i oświadczenia, o których mowa w rozdziale V Zaproszenia;
c) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru (KRS, ewidencja działalności gospodarczej), wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
d) pełnomocnictwo, w przypadku określonym w ust. 3.
- Ofertę należy złożyć lub przesłać w nieprzezroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie w sposób uniemożliwiający zapoznanie się z jej treścią przed upływem terminu otwarcia ofert.
9. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
- W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (np. konsorcja, spółki cywilne) – należy ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia (należy dołączyć do oferty prawidłowo sporządzone pełnomocnictwo).
11. W przypadku niejasności oraz wątpliwości w stosunku do treści oferty lub dokumentów, Zamawiający ma prawo wezwać Wykonawcę do złożenia wyjaśnień, w wyznaczonym przez siebie terminie, dotyczących treści oferty bądź dokumentów złożonych wraz z ofertą.
12. Koperta powinna być opisana w następujący sposób:
Nazwa i adres Wykonawcy
Oferta na
Dostawa materiałów dydaktycznych
Numer postępowania: 260-1/12
Nie otwierać przed dniem 20. 09 .2012r., godz. 12:00
- Wykonawca, nie później niż przed upływem terminu składania ofert, ma prawo zastrzec w swojej ofercie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz.U. z 2003 r., Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.). W takim przypadku Wykonawca powinien zastrzeżoną część oferty oznaczyć w sposób niebudzący wątpliwości, iż stanowi ona zastrzeżoną tajemnicę przedsiębiorstwa, np. umieścić ją w odrębnym (wydzielonym) opakowaniu oznaczonym napisem: „tajemnica przedsiębiorstwa – nie udostępniać”.
- Nie można zastrzec informacji dot. nazw i adresów wykonawców, informacji dot. ceny oferty, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji, warunków płatności zawartych w ofertach.
15. Oferty złożone po terminie, zostaną zwrócone Wykonawcom bez otwierania.
16. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
VIII. Cena oferty:
1. Oferta winna zawierać informację dotyczącą ceny za realizację przedmiotowego zamówienia, uwzględniającą wszelkie podatki, opłaty i inne należności płatne przez Wykonawcę, wszelkie elementy ryzyka związane z realizacją zamówienia.
- Wykonawca określa cenę całkowitą za realizację zamówienia poprzez wskazanie w Formularzu Oferty ceny brutto oferty zawierającej należny podatek od towarów i usług (VAT), za którą wykona zamówienie oraz ceny jednostkowe brutto zawierające należny podatek od towarów i usług (VAT), ceny netto za jednostkę rozliczeniową zgodnie z zasadami określonymi w Formularzu Oferty.
- Ceny podane w ofercie winny być wyliczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku i podane w złotych polskich. Ceny realizacji zamówienia powinny być wyrażone liczbowo, być jednoznaczne i ostateczne.
- Podane w ofercie ceny muszą uwzględniać wszystkie wymagania Zaproszenia do złożenia oferty oraz obejmować wszelkie koszty, jakie Wykonawca poniesie z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia Cena oferty winna zawierać podatek VAT w odpowiedniej wysokości.
- Wszelkie rozliczenia finansowe między Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w polskich złotych (PLN).
- W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, iż zostały złożone oferty o takiej samej cenie, wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w określonym przez niego terminie ofert dodatkowych.
- Wykonawcy składający oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
IX. Informacje dotyczące miejsca i terminu składania ofert:
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Szkoła Podstawowa Nr 4 w Słopnicach im. Henryka Dąbrowskiego, 34-615 SŁOPNICE 363, pok. Sekretariat
1. Termin składania ofert upływa 20.09.2012, godz. 11:30. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego a dokładnie do Sekretariatu.
2. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi 20.09.2011 o godz. 12:00 w siedzibie Zamawiającego, Sekretariat
3. Termin związania ofertą: 15 dni od upływu terminu na składanie ofert.
- Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
X. Kryterium oceny ofert.
1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium: cena – waga kryterium100 %.
2. Puknty zostaną przydzielone zgodnie z poniższą zasadą:
KRYTERIUM |
ZNACZENIE |
Cena |
100% |
3. Cena wskazana w formularzu oferty oceniana będzie w następujący sposób:
najniższa cena występująca w ofertach x 100
X punktów = x 100 pkt
cena wskazana w rozpatrywanej ofercie
4. Maksymalna ilość punktów do uzyskania według powyższej zasady wynosi 100 punktów.
XI. Wybór oferty najkorzystniejszej. Zawarcie umowy.
1. Każdy z Wykonawców, którzy złożyli oferty w odpowiedzi na niniejsze Zaproszenie, zostanie niezwłocznie zawiadomiony Faxem i pisemnie o: wyborze najkorzystniejszej oferty, nazwie (firmie) albo imieniu i nazwisku, siedzibie albo adresie zamieszkania Wykonawcy, którego ofertę wybrano, uzasadnienie jej wyboru oraz nazwy (firmy) albo imię i nazwisko, siedziby albo adresy zamieszkania Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom według ustalonego kryterium.
2. Z Wykonawcą, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, zostanie zawarta umowa wg warunków podanych we wzorze umowy załączonym do niniejszego Zaproszenia i stanowiącym jego integralną część (załącznik nr 3) oraz zgodnie z ofertą złożoną przez Wykonawcę.
3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą odmówi podpisania umowy, Zamawiający wybierze kolejną spośród złożonych ofert, której przyznano najwięcej punktów. Z tak wybranym Wykonawcom Zamawiający zawrze umowę w sprawie przedmiotowego postępowania.
XII. Zmiany zawartej umowy
1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości istotnych zmian postanowień w zawartej umowie w sprawie przedmiotowego postępowania z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w drodze aneksu podpisanego przez strony, wyłącznie w sytuacji:
a) zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego
tzn. na cenę niższą, na pisemny wniosek jednej ze Stron,
b) zmiany terminu realizacji zamówienia, w sytuacji uzasadnionej, gdy brak możliwości dochowania pierwotnego terminu wynika z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę np. „siła wyższa”. Wykonawca na piśmie przedstawi wniosek o dokonanie zmiany terminu z podaniem okoliczności uzasadniających niedochowanie terminu wynikającego z umowy,
c) zmiany terminu oraz miejsca realizacji przedmiotu umowy ze względu na przyczyny leżące po stronie Zamawiającego, dotyczące obiektywnych przyczyn.
d) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz umowy o dofinansowanie w zakresie mającym wpływ na realizację umowy,
3. Zmiany treści umowy dla swej skuteczności wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
XIII. Załączniki.
1. Formularz oferty – Załącznik nr 1,
2. Opis przedmiotu zamówienia – Załącznik nr 2,
3. Wzór umowy – Załącznik nr 3.
4. Oświadczenie Wykonawcy- Załącznik nr 4
Słopnice, 05.09.2012